fredag 28 december 2012

Lucifer Baby

 Har idag bringat ordning bland mitt eget och då hittas en del skoj som man knappt visste om. Lyktan på bilderna är dock inget som slocknar ur minnet i första taget.
 Just en Luciferlykta fick ganska stora konsekvenser för mig för ett femtal år sedan, en hojbyggare önskade sig en slik och då jag fann en fick han den av mig. Sen gav det ena det andra och han byggde sedan en ny motorcykel som blivit någorlund känd.
Denna lampa är oanvänd och var gång den plockas upp så lyser den upp min tillvaro en gnutta, kvaliteten på denna Schweiziska produkt är klanderfri, lysande.

1 kommentar:

  1. På tal om cykellysen.
    Jag jobbade en gång i tiden på BRAGE cykelfabrik i Hedemora, ja BRAGE hette i begynnelsen DS och var en MC fabrik. Bragecyklarna var riktiga kvalitetscyklar men det enda som tillverkades i fabriken var Brages snabbljus, Pärlan ringklockor och Polhemsstödet. Resten köptes in från Tyskland, Sverige samt en del andra Europeiska länder sedan kromades och lackades samt monterades med de bästa komponenterna. Snabbljusen kallades så för att dynamon gav nästan full kräm på låga varv men den gick något tyngre än övriga cykelkljus.
    Fan man skulle kanske snoka upp ett BRAGE snabbljus och bygga en VM vinnare kring ett snabbljus.
    /Tomas

    SvaraRadera