söndag 2 december 2012

Hårt motstånd

Tanken denna helg var att montera ihop toppen på bilden, exempelvis slipa plats för kammarna så de snurrar fritt trots en och en halv milli högre nockar. Även ventilkåpan behöver liknande modifiering och då en sådan skulle hämtas så visste jag från början att det finns olika sorter åtminstone fyra kanske fler, alla ser lika ut men skiljer sig på olika sätt. Självklart så ska den masserade toppen som ska användas ha den modellen som inte finns i hyllan, detta skulle kunna ha blivit ett stort problem men hittade slutligen rätt kåpa på en GS1000G som ej ännu har skrotats. Nästa grej blev att insugsgummin skulle plockas på och slipas in mot de nyportade kanalerna. Att ha en större MC-demontering är bra då saker ska hittas, i GS 1000 lådorna fanns inget användbart, nu startade en stor genomgång av alla märken och modeller som skulle kunna användas. Denna gång var det ej bra med en egen demontering, kammade noll, två timmar åt skogen. Ska nu försöka hitta nya men dessa är ej helt simpla att hitta men hoppas på att Suzuki har dem i sortimentet. Jobbigt att behöva handla nytt men även jag ska väl få känna på hur det känns att bli skinnad av en generalimportör någon gång. Resultatet av helgens meksessioner blev noll.

2 kommentarer:

  1. Vill minnas att jag hade Kawa GPz1100-gummin på min GS1000.
    Men jag kan minnas fel också.
    /Henke

    SvaraRadera
  2. Jag har beställt Kawagummin idag, de passar på toppen för trottelförgasare. På min vakuumförgasartopp får de modifieras. Z1000J blir modellen.

    SvaraRadera