måndag 1 oktober 2012

Veckans dekal

En tiger i tanken måste vara bästa sloganen någonsin eller i alla fall topp tre, vilken skulle kunna vara bättre. Personligen tankar jag på OK då det är det som finns lokalt i Kolsva, bytte från Shell vid flytten då vi vill stödja den mack som finns här. Efter miljöpartiets härjningar bland glesbygdspumparna med krav på etanol vid varje tapp så känns det viktigt. Preem tankar jag högst motvilligt på, har t o m med kört torrt då jag hoppats att en annan mer repektabel bensinstation skulle dyka upp. Grön nallebjörn som logga på gul bakgrund, BP hade samma färger på sin ikoniska logga och lika snygg som den är lika avskyvärt ful är Preems.

2 kommentarer:

  1. Kör hellre torrt än tankar på fel mack. Så agerar en sann vardagshjälte! Då jag faktiskt har ett förflutet på Tigermacken är den kedja jag håller ansvarig för "Icamackarnas" införande, statoil, det tankställe jag nu skyr.
    Sätermannen

    SvaraRadera
  2. Är kluven inför Statoil som är norskt, om det vore så att jag någonsin handlade kläder så skulle det inte handlas på Dressman av den anledningen. Det som stör resonemanget är att jag var sponsrad av Statoil med fritt bränsle och olja under tiden jag var riktig racerförare och det uppskattades stort.

    SvaraRadera