torsdag 26 juli 2012

Okänding

Vad kan det vara, cylinder finns lös till puffran
 
Brytarspetsar så det är knappast före efter 1975

Berätta vad det är för motor, skicka info till mig, storlek och önskad färg på skjortan, om du inte är Nonshinestalker så anmäl dig här breve.
Vad är det för motor, har hittat den i gömmorna men vet ej vad det är till, rätt svar ger en Nonshine T-tröja. Ledtrådar, 125cc, det står OLIO där oljan ska i så Italien känns troligt, motornummer 177. Tror att det är en crossmotor men kan va nåt annat som Kart eller vanlig landsväg, sånt här brukar jag fixa men denna klaras inte.

7 kommentarer:

  1. Vill minnas att du redan lovat mig en T-skjorta i ett annar kontext redan. Nu har jag oxå visat färgen i Norge i 4 dygn när de bytte vattenpump i BSWn så nu flrväntar jag en i min size, på posten, omgående!

    SvaraRadera
  2. Det finns XXL, du får nog hämta själv, skicka kan jag till annat folk.
    Vill veta vad det är för puffra inte att du nästan blivit lovad en för länge sedan, du är ju kung på letningar på nätet, skärp dig.

    SvaraRadera
  3. Franco Morini, kanske mer känd som Morini Franco (naturligtvis har du noterat märkningen FM 126) www.emot-oldparts.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=51 Där har du bekräftelsen. Förmodligen kommer puffran från en Monark TS 125, den mindre kända landsvägskusinen till MCB:s offroad 125a.
    Eftersom dina vackra T-shirts håller mycket god kvalitet behöver jag ännu ingen ny, skänk den istället till någon hemlös.
    Ödmjukt Sätermannen

    SvaraRadera
  4. F-låt, ska omedelbums skärpa till mig.

    SvaraRadera
  5. Heja Sätermannen 1 du är ett orakel på små tvåtaktare

    SvaraRadera
  6. Din mor ville skriva en kommentar och frågade mej vad det kan vara för motor . Skriv MOTO MORINI sa jag men då hade masen från Säter redan kommenterat .
    Runrun Rune

    SvaraRadera
  7. Sätermannen imponerar, inte bara med sin allkunskap utan även med sin storsinthet mot hemlösa. Kanske en VIP-biljett till årsracet lockar mer, hör av dig i så fall.

    SvaraRadera