tisdag 8 maj 2012

Styrelsen

Har slöjdat lite denna kväll, svetsning är hör inte till det som jag har talang för men tack vare idogt tränande så kan det bli en eller två fogar som uppbringar lite stolthet. Idag så sprudlade inte Grandell av stolthet, ett halvårs frånvaro från TIGen sätter sina spår.
Vad månde dessa bitar bliva till slut
Lämnade förra förra veckan en HAD-fil till Kolsva Vattenskärning, idag hämtades de plåtar som det första besöket handlade om. Med hjälp av lämpliga rör, svarv, slipmaskin och min Kina-TIG blev kvällens värv ett par nya styren till min Drixton. Ni som har sett mig på riktigt vet att min lekamen ej är skapt för racing, är åt helvete för lång helt enkelt. Med dessa nya framflyttade roder kommer kanske armbågarna ligga framför knäna istället för bredvid när det kryps ihop på rakbitarna. Klippisarna är ej klara men nästan, saknar förskruvningar och lite puts, ska även kortas. Igår spanades det på en Svartvit flugsnappare.

2 kommentarer:

  1. Någon speciell orsak till att du tillverkar istället för att köpa färdiga? ;)

    Svarva & fräsa i Alu, det kan du ju!

    SvaraRadera
  2. Det är billigare att tillverka än att köpa, kommer göra 4 par och ha på flera hojar. Ville även ha dessa framflyttade.

    SvaraRadera