lördag 5 maj 2012

A day at the race track

Klev upp i ottan lastade bilen med hjälm, töj och RS250 och styrde kosan mot Östergötlands slätter med slutligt mål Sviesta racerbana. Började lugnt och ökade farten pass efter pass tills det kändes bra. Har lite svårt att ta ut det sista om det inte är tävling och känner inte så stort behov av att glänsa på träning. Hondans chassi ihop med slicksen gör att det inte heller händer speciellt mycket i de farter jag kör, har man samma fart med Classichojen så flyter och rör sig hela cykeln. Den sätter en gräns, hit men inte så mycket längre, med RSen så händer inget alls och min lust att hitta dess gräns är inte så stor, vet ej hur mycket som den måste pressas och vad som sedan händer när det är färdigpressat. Hondan gick bra men utan det sista pulvret som ska finnas där, sista passet sa något i motorn upp sig så det fick även kusken göra. Körningen känns bra utan några större misstag, kommer nog funka i Finland med. På väg ut ur depån hittades en BSA Rocket 3 Rob North så den lastades raskt in i skåpet, motorn såg så komplicerad ut så den lämnades därhan.

4 kommentarer:

  1. Dom där trecylindriga motorerna som är så roliga att mecka.
    Lennart i Vittinge

    SvaraRadera
  2. Lennart, kul att höra från dig. Kan du inte låna ut din knarr till mig en stund, lovar köra lugnt och försiktigt. Bara träna lite innan det ska köras fort med den jag hittade i depån.

    SvaraRadera
  3. Thomas jag tror inte det skulle bli särskilt lungn och försiktig åkning,men får du inte fart på Håkans BSA får du ta min på årsracet.
    Lennart

    SvaraRadera
  4. Vi får hoppas att det inte blir så på årsracet.

    SvaraRadera