lördag 12 maj 2012

Ännu fler bäckar

Idag skulle det ha blivit mycket gjort var tanken, det har det också blivit men inte med det som det var tänkt. Trodde i min enfald att det skulle finnas en klar 450 racer i mitt pannrum denna fråmåt nattkvisten men så blev det ej. Har inte ens blivit klar med gaffeln men är nästan klar. Bytte nedre benen till ett par som slöjdades till för ett par år sedan och även såldes då, han som köpte dessa som tillhörde en hel gaffel ville slutligen inte ha dem så de återkom. Marzocchigaffeln har dubbla packboxar men kör nu med endast en för lägre friktion, hittade en påse med slika tätningar som det var textat Moto Guzzi på men min favorit bland gafflar kommer från Zündapp vilket båda paren på bilden kommer ifrån.
De nedre benen är ursprungligen lika som de övre på bild men har masserats i min Martinsvarv, de blev ett halvt kilo lättare efter den kuren. 
Bottenstöden till dämpenheten, har tidigare gjort dessa i alu men då jag inte bara är dryg utan även lat så moddades originalen i stål istället, om båda på bilden skulle vara klara så hade vågen visat 46 gram.
Har idag sett en Pilfink.

2 kommentarer:

  1. Hur mycket vikt skulle du minska hela cykeln med ifall du bytte alla bultar till titan? Densiteten är ju ungefär hälften.

    Kostar ju lite mer... men ifall.

    SvaraRadera
  2. Det finns knappt någon stålskruv i motorn alls, titan och aluminium till 90%. Har någon gång hört att ca ett kilo sparas om alla skruvar byts till titan på en 250racer, kanske stämmer, dyrt kilo.

    SvaraRadera