torsdag 24 maj 2012

Ålderdomens förfall

Det märks att man blivit fyrtio och käppgammal. Skulle köpa en beggad gräsklippare idag och köpte köpte inte bara en utan två stycken så rejs skulle kunna has på våra vilt växande mattor. Traskade sedan förbi en ny Stiga på väg till klipparnasarens kontor där betalning skulle ske och frågade försynt pris på en slik maskin. Var rejält mycket dyrare men tanken på att mecka gräsklippare kontra ett mer troligt mekfritt ägande fick mina tankar att svänga åt annat håll. Prutade av en summa på Stigan och lastade in den istället. Ännu jobbigare var att upptäcka att det var roligt att köra skiten, mina fördomar kring dessa djävulsmaskiner fallerade. Bytte sedan membran i vår gamla Klippo som nu puttrade på som en dröm istället för den mara det var att lyssna på den igår. Nästan så man ser fram emot klippandet nu.

4 kommentarer:

  1. Estate, det låter fint det men Tornado...

    Hade dom inga riktiga burkhållare? Borde ju någon ha berättat för Stiga: - ska man klippa en Estate så behövs burkhållare.

    Hos Roffes såg jag att man sålde burkhållare, förhoppingsvis inte tänkt för MC. Nå, iaf. så misstänker jag att standard svenne-folköl-burhållare är för små för de finska MELLANölen (nalle-öl ser jag att du har:)

    SvaraRadera
  2. Det finns burkhållare men just den burken som syns fick inte plats. Tror nog att det blir svårt med hållare till den modellen.

    SvaraRadera
  3. kul!! ..letar själv en oldtimer, gärna en från sjuttiotalet. men jag ska ha den att kratta grus och ploga snö...åldertänkade?..visst..

    SvaraRadera
  4. Mitt problem är att jag inte kan motivera köp av "rollatorklippare", inte ens för mig själv.

    1. Tomten är för liten, jag skulle bli yr i tomten (eller bollen)?
    2. Tanten sköter klippandet, vad skulle hon med en sittklippare till ;)

    SvaraRadera