måndag 20 februari 2012

SWM


När kameran vittjades så hittades bilden på den blå knarren. På marknaden i Västerås såldes den med motorn i låda, hade det funnits en bild på hur snygg den skulle ha varit i 1976 års färger hade min plånka lättats med ca 500 kr men lyckligtvis var jag ovetandes om dess potential. Har en 50cc SWM trial ståendes och hade tidigare en hårig 440 enduro som såldes till en renoverare som nu har ett liv med mer innehåll. Det som slår mig är att dessa småknarrar (inte 440) dyker upp ganska nu ofta men vilka var det som hade dem som nya, inga som fanns i min bekantskapskrets i alla fall, hade man vetat om att någon lycklig unge hade en slik maskin i sin ägo så hade man gjort allt för att vara bästis med denna oavsett knoddens eventuella för och nackdelar. Ungefär som när det var en som hade eget TV-spel och kunde välja vilka som fick följa med hem att spela. TV-spelsjämförelsen gäller nog endast om man är just i min ålder, de som är äldre hade inga kompisar med spelbara TV-apparater och de som är yngre hade eget Nintendo hemma. Det är därför som äldre kan mecka moppe och de som är yngre kan det där med SMS.

5 kommentarer:

  1. Vi är nog av jämförbar ålder Thomas... /Johan

    SvaraRadera
  2. Chister nilsson Östersund5 mars 2012 kl. 00:34

    Fick tag på en swm minicross 50 när pojken var 6 fick senare tag på en swm crossboj 50 när han var 10 nu har jag fått tag på en swm sko numret större vet inte storleken på motorn tror den år på ca 80cc en morini hoprostad. ganska kul å ha samma märke i 3 storlekar. e re nån som tänkt på vilken genomtänkt mc ram de egentligen är? men åter jag är 55 år och har aldrig hört talas o swm förrän jag fick tag på den första

    SvaraRadera
  3. tja!! Fasen den blåa swm:n är kanske min gamle som jag hade när jag var liten pöjk för ungfär 20 år sen..mvh Andreas

    SvaraRadera
  4. Christer Nilsson i Östersund, skicka gärna bilder på dina SWM, använd mail mcskrot@telia.com

    SvaraRadera