måndag 6 februari 2012

Rysare

Fiaten har länge haft ett svischande ljud i motorn, har inte brytt mig speciellt mycket om det men under December eskalerade det och när vi hittade en vad det verkar bra mekaniker här i trakterna så fick han kolla på det samtidigt som bromsarna fixades. Ljudet har stört mig sedan ett år tillbaks och med tanke på hur kamremmen ser ut så är min förvåning stor att den har gått ens en sekund eller två. Nästan 20 stycken tänder finns ej längre kvar, mecken tyckte att en eller flera trisslotter skulle inhandlas men min tro på tur är ringa så det blev inga.

2 kommentarer:

  1. Jag fick¨en gång i minsaliga ungdom
    ett uppdrag, att byta kammremm på en Fiat 2001 ccm motor ( bil)sade till ägaren komm ihåg du frågar inte hur länge det tar att byta remmen,han frågade inte heller det ,kann berätta att det skulle hablivit två kuggar fel på innsprutningen om jag skulle ha satt remmen till baks utan att räkna kuggarna.
    Janne från Bäckby

    SvaraRadera
  2. Riktigt Thomas, det handlar inte om tur, det handlar om Fiats goda kvalité. En kvalité och tillförlitlighet som inte står det ryska stålet långt efter. Fick för mig att den energiskt lysande lampan i den kära Panda jag ägde för några år sedan indikerade dags för oljebyte, den urtappade volymen rymdes i en (1) Colaburk.
    Sätermannen

    SvaraRadera