fredag 18 november 2011

Moto Speed 1

Rubriken är samma som ramnumret på knarren här under. Hittades via Blocket för ett par år sedan på Värmdö, bilden i annonsen var liten och usel men jag tyckte mig se en GP-gaffel så vidare undersökning utfördes. Rätt hade jag i mina tyckningar och utöver det så var det Campagnolo och Hurst fastskruvat på ramen som gladde mig extra men det som var mest upphetsande visade sig vara ramens nummer. Moto Speed är så enormt stora i branschen och har haft framgångar i allt som de har gjort, nu för tiden så verkar de mest preppa customhojar vilket käns sådär men det är väl där stålarna finns. Hojen är säkerligen inte Klarkners första men det är den som han satte det första Moto Speed märket på, vet ej om det blev någon ram med Moto Speed 2 på men det är troligt. Själv var min övertygelse i ett par år att detta var en Suzuki men slutligen så klyka även en okunnig som undertecknad att det var en Kawasaki. Motor fanns ej med vi köp och Z900 motorer är lite halvsvåra att hitta men den som söker ska finna som det står skrivet i Fantomen. Det ringde för ett par veckor sedan en och frågade om vi på Spinnin Wheel lämnde en månads garanti på motorer, ja, sa jag, gör ni det på på gamla trimmade Z1 puffror med, nej sa jag då. Det visade sig att att ville sälja en 1140cc niohundra för 2500kr men den som vill köpa den önskade garanti på knotan annars skulle han köpa den av Spinnin Wheel som minsann gav nämnda garanti. Sant är det men knappast på en puffra som denna, självklart köpte jag motorn direkt på telefon, kommer passa perfekt i pro stock ramen. Om man får möjlighet att köpa en Z1 motor för ett pris som detta så köper man, pruta är inte så smart. Förövrigt så vet jag ej säkert att den är på 1140cc men det fanns en lapp i ett insug som det är noterat att det ska vara en Z1 1976 som är borrad till 1140cc så det måste stämma, eller.



Kjula here I come

1 kommentar: