söndag 9 oktober 2011

Banträffen


I strålande och friskt väder på Sviesta racerbana testades äntligen min Ducati 175cc 1960 racer. Efter strul med förgasare och en lös jordsladd så började den slutligen gå att köra runt i lite högre tempo. Använde en Dellorto 28mm från en tvåtakts Aprilia då det var det jag hittade. Kändes att den skulle funka vilket den gjorde på tomgång och på fullt men inte däremellan. Körde även med en SS1 Dellorto, men den ville bara vara i funktion däremellan. Förövrigt så var växelreglagen kassa så det var mycket svårt att växla upp vilket gjorde att endast tvåan och trean användes, fyran lyckades jag få i sällan. Gaffel och bromsar var sådär, gaffeln hade för mycket friktion för att fungera bra, bromsen fram tvärtom. Motorn kommer nog gå bra om den ställs in ordentligt med tändning och förgasare, gissar att det skulle komma ett par stycken pållar till men framförallt skulle den gå bra vilket den inte gjorde igår.

Pelle klockade ett par varv då det togs i lite mer och med endast två växlar och däck från ett annat sekel kördes det 1.20 blankt med den, var även ganska kallt i luften. För att komma på pallen på årsracet i år så krävdes det ca 1,17. Tror att det skulle gå att få denna att gå under 1,15 vilket inte räcker till seger men nästan. Resultatet av dagens övningar var att den inte fungerar alls men om man fixar till det så kommer det bli bra, det som ska fixas är ej heller dyrt att ordna utan kräver mest ett kärleksfullt handlag.

Bilden visar Urbans nya urtjusiga T-skjorta, snygg som få. Som jämförelse så hade jag förövrigt Urbans 175cc Honda och den gick att hänga med rakt fram, i svängen hängdes det med ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar