tisdag 23 augusti 2011

Tvåfemtin

Suzukin är konstig, den har satts ihop av någon som inte riktigt har samma åsikter om hur det ska se ut. Det mesta ser illa ut och är nog det också, det som är bra är att de flesta delarna är bra grejor av hög kvalitet. Om man skulle plocka ner den och börja om från början och byta ut en del konstigheter som t ex den mycket märkliga och långa svingen och gå igenom den skruv för skruv så skulle det bli en riktigt bra knarr. Motorn är ganska snabb men det finns ett par snabbare T20or i klassen, frambromsen är vacker men som broms räcker den inte till, lätt är dess stora fördel.
Det märkliga med hojen är att den bara går och går, 10 race har den nu gått utan mankemang. tappade muttern till primärdrivningen en gång men vann det racet ändå. Tändstiften har ej varit ur topparna på ett år, detta är inte ett beteende som jag förknippar med tvåtakt.
Det finns säkert 5 hästar till i motorn att hämta på inställningar, den varvas bara till 10000 och mina konkurrenter kör till 12000 men min tro är att den mekfria perioden slutar abrupt om jag ställer på den enligt konstens alla regler så den får vara så här. I helgen är det Karlskoga och då ska den luftas igen, förra året vann jag dubbelt men i år blir det hårdare. Kom och se på mig och de andra när vi gör upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar