fredag 12 augusti 2011

Till salu

Har kommit fram till att min längd inte kommer att gå att minska lika enkelt som fetheten reducerades. Då min kropp är för ståtlig för denna hoj så ska den säljas till mer kusk fördelaktig konstitution. Kan förstås ävan köpas av längre personer med, ingen diskrimineras.
Tomas Tallkvist som har byggt den är 178cm lång och vann monoserien 2007 på denna knarr och har efter det tävlat i europacupen med en likadan. Denna har varit med som regn och reservhoj under flera år men inte behövts användas så ofta då hans förstahoj funkat för det mesta. Längre än Tallis själv är nog inte så fördelaktigt att vara.
Cykeln väger 92 kg och ger 63 hästar på hjulet, motorn innehåller inga trimdetaljer vilket gör det enkelt att få tag i delar. Helrenovering av motor kostar 5-8 tusen kronor och delarna finns på Konsum, eller i alla fall hos din närmaste KTM handlare. Effekten som är hög för att vara 450cc har lockats fram med avgasrör, tändning, plastning av insugskanal och många timmar i bänk.
Själv har jag kört 3 race med den, kom på pallen som trea första gången ut på den samt två stycken topp tio placeringar.
Chassigeometri, gaffel, baksving, tank kommer från Honda RS125, cykeln ska köras som en sådan med hög fart i svängen, det är där mina ben är ivägen men då den går som kulor och krut på rakorna och bromsningarna går att senarelägga så har jag ändå kunnat vara med och leka.
Pris för hojen 55000kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar