tisdag 16 augusti 2011

Fler världsmästare

Denna helg så var Stellan Egeland på besök, efter senaste besöket i Sturgis stod det klart för honom att det är dags att lämna kardanträsket och bygga något fränt istället. Vi har diskuterat ett projekt ihop länge och lite delar har samlats på en av mina hyllor. Efter Hulsterbygget som jag var lite delaktig i så var vi nog lite trötta på varandra och skulle säkert bli det igen. För att behålla den goda sämjan så beslutades att Stellan skulle ta över mitt projekt själv och min uppgift blir att bistå med någon idè och hitta delar. Om det inte kommer bli en ny världsmästartitel till herr Egeland med detta projekt så kommer min förvåning bli stor. En del av det som jag bidrar med är riktigt fränt och när Stellans hjärna får bidra med resten av bygget ihop med hans extrema känsla för kvalitet och detaljer så kommer det bli bra. 2-3 år säger han att det ska ta, nästa år gissar jag att det är klart.

Topparna är frästa i mitt garage, ventilspelverket ritades av mig men är egentligen inte något som jag har konstruerat utan är fria kopior av Rudge Ulster 1935. Original är topparna i järn eller brons men dessa blev i aluminium, krukorna är i brons istället.

Med Hulster 8-valve Stellan blev världsmästare 2007 i hojbyggeri.

Om ni inte har sett hans blogg så rekommenderas den, Vardagsmighty heter den men det vet väl alla då den troligtvis är stösrt av alla motorcykelbloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar