torsdag 25 augusti 2011

Femhundran


Imorgon så är det träning på Karlskoga hela dagen, om jag skulle orka pallra mig dit då så skulle jag hinna köra 6 pass innan kvällen. Men då min person inte bara är dryg utan även lat så kommer inte deltagande ske förrän på lördag då det är tidsträning och race. Det är förövrigt tidsträning imorgon med som missas men Grandell får ta i lite mer på lördag så kan han med en gnutta flyt hamna i första led.

Hondan hoppas vi att felet ska hittas på under dagen, fattades gnibba på en cylinder senast men den ska uppspåras och återbördas innan avfärd mot Gelleråsen.

I femhundra så kommer det bli hårt, efter genomläsning av startlistan räknades det till fem förare som vunnit race i år i klassen samt 3-4 till som enligt min åsikt har chans på seger eller i alla fall på pallen. Om man kör under 1.20 på åsen så är det ganska snabbt i klassen, 1.18 så är man troligtvis på pallen. Ska det vinnas kommer nog 1.16-17 tider behöva läggas genom hela racet. Gunnarsson körde 1.15 som snabbast förra året om minnet inte sviker, det är snabbt. Ca tio stycken förare kommer klara understiga 1.20 är mitt tips, i sjufemti kommer knappast så många vara under den gränsen. Tips på vinnare förutom mig själv är Storsven som är ruggigt snabb på Åsen eller Björn Gunnarsson som är snabb överallt. I regn Sandberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar