onsdag 22 juni 2011

Lite meck

Har nu börjat skruva ihop knotan till min Drixton. Byter nu vev till den som Stor-Klas har svarvat ihop åt mig, finfina Orreforska H-profilstakar från samma verkstad med vevlager från speedwayvärlden. Lite lättad och mycket välbalanserad är den med.
Har även haft en spricka i blocket under många år som det har läckt olja ur under lika lång tid. Tyckte att det skulle vara en god idé att täppa till den för gott då det ända var isär. Plockade fram min svets ur verktygslådan och efter lite övande på ett annat trasigt fyrfemtiblock så lyckades jag lägga ett par inte fina men acceptabla strängar. raskt plockades det riktiga blocket upp på bänken, TIGen tändes och resultatet blev sådär, kanske till och med åt helvete dåligt. Svets, aluminium och Grandell är en svajig historia, hälften av försöken blir det helt ok för att nästa gång inte. I detta fall hade det varit bättre om övningen skett på det riktiga blocket så hade jag kunnat koncentrerat mig och försökt göra fint på skrotblocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar