söndag 16 januari 2011

Moto Maräng

Nu när MC-mässan kommer äga rum så kommer jag vara där i fyra dagar. Ni som då och då brukar kika på denna blogg undrar hur skriftställaren ser ut kan då ta chansen att kika förbi och glo. Eftersom min tid på mässan kommer bli sammanlagt 38 timmar så kan det finnas möjlighet att vi hinner bekanta oss lite. Var inte blyg, vi är snälla och trevliga även jag gör fåfänga försök att verka hård och frän samt tuff.
Cykeln som ska byggas är som det går att läsa på MC-Nytts hemsida en Kawaski Moto Martin, blir lite 20 frågor över den. Märken inblandade än så länge är Kawasaki, motor ca 1979 Z1000 kardan ombyggd till kedja, gaffel med bromsok Kawa ZX6R 2008, tank Yamaha, hjul KTM, avgasrör Suzuki 1100R, förgasare Mikuni RS 34, tändning HPI, framlykta Suzuki SV650 (tror jag), ram och sving Moto Martin, bakdel sadel Norton Dunstall, baklyse Aprilia, lack Ace Kustom, bakbroms är ej klart men det måste väl bli Honda, varvräknare Smiths. Fotpinnar, bromspedal, bakram och lykthållare tillverkade av störtbågar till BMW. Allt detta ska blandas till en fungerande knarr som förhoppningsvis kommer anses så frän så vi får en röst eller två.
Igår körde jag Husan på isen, det var en självboost som behövdes. Kände mig inte bara snygg och smärt i mitt skinnställ utan även snabb. Tre fyra dagar till på isen så kanske timingen kommer och då kommer det nog inte bara vara en känsla det där med snabbheten. Om nu inte vintern töar bort innan dess.

1 kommentar:

  1. Vinglar förbi på lördag. Förutsätter att det finns VIP-tält med bar :)

    SvaraRadera