lördag 9 oktober 2010

Besvikelse

I flera veckor har jag sett fram emot denna lördag, den dag då min nya leksak skulle komma. Tyvärr grumlades mina förhoppningar kapitalt och det blev inte alls som det var tänkt. Hojen kom från Finland kl 6.50 och det var en timme tidigare än planerat, sen var det tänkt att den snabbt skulle lastas över i min bil som skulle snabbt styras mot hjältarnas boning Östergötland. Inte Finspång som är centrum i landskapet utan till de mer perifera delarna, närmare bestämt Linköping, ännu mer bestämt Sviesta och MCHK Racings banträff. Hela dagen skulle det sen faras runt på min Ducati 175 samt den nyanlända monoracern. Oplanerat var att ha feber som gruvligt grusade planerna, sängläge har varit läget idag.
Vad är det det då som köpts undrar säkert alla, jo en Tallis MK2, se bilder. Tallis själv säger att den ska gå bra, han är från Jakobstad, de från den staden tycker att deras hemgjorda är bra, det är det inte, det är dåligt, hoppas att de har bättre smak på hojar än sprit.
Nu får jag vänta till nästa år på att prova den, så det finns något att se fram emot.

1 kommentar:

  1. Är det feberyra? Jag vet ju att det bästa kommer från Jakobstad. Har inte kollat men wikipedia men misstänker att där står att Jakobstad är synonymt med "top of the line".

    Det vet du oxå, annars hade du köpt motorcykel från Finspång i stället :-)

    SvaraRadera