söndag 29 augusti 2010

1a DNF 1a 4a


Besökte Gelleråsen ihop med Joel, när vi ändå skulle dit så tog vi med ett par hojar så vi kunde deltaga i evenemanget.

I 250cc klassen lyckades jag vinna båda dagarna så det var bra, racet idag var nog bra för publiken då det var tätt och spännade. Nisse Eriksson tog starten men studsade ut i gruset innan varvet var klart, han återkom dock in på banan och körde upp sig till en fjärde plats endast en sekund efter mig i mål, där emellan fanns även Eilert Lundstedt som kom 2a och Korhonen som som blev 3a. Fyra st i mål på en sekund och och lyckligtvis en före detta Finspångare boende i Huddinge som segrare. Micke Eriksson blev 5a och därmed bästa röda fyrtaktare från Italien.

I kungklassen 500cc så körde jag omkull igår, troligvis på resterna av ett kåpglas från en Manx som gick omkull på samma ställe varvet innan eller så kördes det för fort av mig. Idag kom jag fyra men i resultatlistan blev jag 5a. Månsson har transpondern längre fram på cykeln men då jag kör flera klasser har jag min på armen. Det var förövrigt gulflagg vid målflagg, fick sakta ner farten för att inte köra om en varvning samtidigt som Månsson saktade ner för att inte köra om mig.

Slutligen så måste Charles gratuleras för sin vad jag vet första pallplats. Även Klas vann i moppeklassen på en gul 50cc, se bild på typ av hoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar