söndag 11 juli 2010

VM-final

Sitter och tittar på Fotboll, Spanien spelar mot Holland och det är ca 84000 på läktarna. När det körs GP på Jerez brukar det vara det dubbla och på Assen är det nog en bra bit över 100000 pers och tittar med. Valentino är Italiens absolut största idrottstjärna i Italien, troligen är Lorenzo störst i Spanien. Kallio var populärast i Finland förra året tror jag, i Sverige visar de endast racing på tv när någon kraschar. Min fru betalar televisionsavgift till Kiruna men jag protesterar mot det varje år.
Jag har börjat fixa med min 450 Drixton Honda inför Sviesta, familjen är på semester så nu gäller det att få ihop allt inom två veckor. Sen ska jag på ferier. När hondan är klar ska Suzukin och Puchen fixas.
På tal om Jerez bör det vara det sportevenemang i Europa som har störst publik, ärrärrgepet alltså. Inte den där golftävlingen eller tennismatchen, inte formula yksit heller för den delen. Nu ska jag titta på andra förlängningen, Glenn och Härenstam verkar upphetsade så det kanske har hänt något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar