lördag 17 juli 2010

Drixton

I min ägo finns en Honda Drixton 450 som en gång Todd Henning använde för att dominera amerikansk klassisk racing med. Detta var en drömhoj för mig då den var oerhört snabb, gick jämnt med en ganska känd blå svensk Ducati på Daytonas banking, fast jag har även hört att den körde om duccen. Olika versioner från olika håll, snabb var den i alla fall. Problemet med hojen är att den inte passar mig eller Sverige, snabb är den men det tar ganska lång tid innan den får upp flåset och fungerar bäst i kurvor som körs i över 150. Tyvärr har vi inte så många kurvor i skandinavien, kanske två tre stycken i Finland. Den har även visat sig ganska otillförlitlig men nu börjar den fungerar längre stunder. Drömmar har det sagts om att det är bäst att de förblir drömmar, då slipper man bli besviken. Å andra sidan kan man ju lika gärna skita i allt om inga slår igenom, ner på sofflocket och invänta döden bara. Femtio år senare, om man har otur. Denna vecka har jag meckat ihop den så snart är den klar för årsracet. Två hojar kvar att få fart på, tur att det inte finns så stora ambitioner, kul att vara med typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar