lördag 15 maj 2010

Full fräs


Knutstorpstävlingen pågår för fullt och tyvärr är inte någon Puch med. Glädjande idag var att Linus körde i mål som 3a på den Honda 250XL, se bild, som jag byggde åt Classic Bike. Motorn plockades ihop för ett par veckor sedan och är var helt oprövad men fyrtakt är inte tvåtakt så det går att få det att funka på momangen. Lavér vann 50cc och Klas som vi sponsrar vann 500cc. Utöver det så är min kunskap ringa angående resultat.

Ni som följer denna blogg märker att det inte händer så mycket just nu, problemet är att det inte hinns med det andra om Puchen ska vidare i utvecklingen. Jag och min familj försörjer oss på det andra så det känns viktigare trots allt.

Anledningen till frånvaron i Skåne är att cykeln är helt oprövad och att åka 60 mil enkel resa med något som vi inte vet fungerar lockar inte alls.

Idag köpte jag nästan en jordfräs till, en Hako med ILO-motor från 1961 men innan pluskan kom fram så lyckades förnuftet komma ifatt. Samla på jordfräsar, är det normalt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar