onsdag 28 april 2010

Mysteriemaskinen III


Eftersom ingen har lurat ut vad det är för Honda som har inköpts, eller kanske inte heller brytts sig att berätta det så ska jag göra det.

Peter Sköld byggde denna 1986 och det var en riktig fyrtaktsrökare med Honda VFR 750 puffra med HRC kit monterat, allt detta hamnade sedan i en Nico Bakker ram. Denna var en av de snabbaste hojarna i Sverige och till 1987 så monterades en ISR enkelsving för att snabba på hjulbytena på Le Mansbanan. Även fälgar och bromsar från Tumba. Min tanke är att köra med den i Formula 80-87 när jag blir lite äldre. Utsikten att bli äldre är bra och jag ser fram emot det. Nackdelen med att driva eget företag är att sjukdom och skador är något som måste undvikas till varje pris, därför ska jag inte köra racing så mycket i år.

2 kommentarer:

  1. Kul att se min gamla klenod igen. Denna Nico Bakker VFR750F var i min ägo mellan -90 till 20?? nånting. Då jag sålde den till en kompis utanför Enköping. Jag tävlade med den fram till -93. Den toppade då ca 250km/h på Anderstorps flygrakan. Med den drevningen som den såldes med.

    SvaraRadera
  2. Kul att se min gamla klenod igen. Denna Nico Bakker VFR750F var i min ägo mellan -90 till 20?? nånting. Då jag sålde den till en kompis utanför Enköping. Jag tävlade med den fram till -93. Den toppade då ca 250km/h på Anderstorps flygrakan. Med den drevningen som den såldes med.

    SvaraRadera