lördag 13 mars 2010

Pirk


Idag kom den andra Puchen som jag har köpt hit. Har stått still i många år men är nog ganska ok. Göran som sålde den hade haft den då han var 16 och sålt den vidaren men sen köpt tillbaka den. Blev sedan stående länge innan han kom på att det finns andra högre prioriterade projekt och sålde den till mig. Kul detalj med denna är att den är lackad av Pirk. Pirk var nog Sveriges mest framgångsrika motivlackerare under en ganska lång period, han kom från Katrineholm och denna Puchen har snurrat i den trakten då den var färsk. Tanken ska sparas, tror att jag ska börja spara på tankar nu då jag har två olika med gammal motivlack, en till så är jag samlare. Tänka sig, en tidig Pirk, kan kanske bli nåt en dag.

3000 besökare har nu varit på Nonshinebloggen men ingen har klajmat stiften så nu satsar vi på 4000.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar