måndag 15 februari 2010

Puchdräpare

Klas håller vad han lovar angående info och bild. Hoppas att hans trovärdighet har fått sig en rejäl törn när säsongen är slut, annars så har vi andra inte en chans i 175cc klassen. Maken till skryt har ni inte hört sen ni läste det som står till höger första gången. Jag lämnar nu ordet till Klas, inget är borttaget eller ditlagt av undertecknad.


Här kommer ett par bilder på det småländska stålet som kommer att sätta skräck i hela fjantklassen kommande säsong.
Lite fakta:
Ram, bakhjul och motor kommer från en Husqvarna 250 från början av 60-talet.
Framhjulet började sitt liv på en Suzuki T20.
Gaffeln är en Ceriani. (Ja, den ska kortas av)
Cylindern har fått ett foder för att inte kolven ska skramla allt för mycket.
Original vevaxel har fått pension och blivit ersatt av en garanterat skottsäker DIY-axel från Orrefors Skunk Works.
Stake och kolv har japanerna släppt till.
Förgasare blir förmodligen en blygsam Mikuni på ca 30-32 mm.
Ett väl avstämt rykrör göra susen, så det ska vi också fixa.
Tändsystemet kommer från IgniTech eftersom vi har det på alla andra hojar i stallet.

Den flitiga läsaren såg naturligtvis premiärturen på banträffen i höstas. Mycket har dock hänt sedan dess.
Bland annat finns nu även en reservmotor med samma spec.
Chaufför blir den nyblivne 65-åringen Nils.

Nu återstår ett antal timmar i bromsbänken och många mils provkörning för att få riktigt bra snurr på bitarna.

Hälsningar
Klas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar