torsdag 4 februari 2010

Nytändning


Publicerar en bild på navet som nämndes i förra inlägget.
Annars har det inte hänt så mycket i projektet, jag har börjat skaffa fram en tändning som ska användas. Den som jag hade hittat först kommer från en Yamaha YZ cross från åttiotalet. Min skrotarkollega Palle som till skillnad från mig endast skrotar crossar (jag skrotar aldrig crossar) så var just den tändningen en riktigt eftertraktad tändning som hade fördelen att passa på Suzuki RM. Suzukins tändning levererades i stort sett trasig som ny enligt honom. han verkar dock ha ett horn i sidan till det märket då han menar att allt från Suzuki är skräp. Jag har skickat upp den till honom och han ska skicka ner två stycken andra tändsystem av den för oss som säljer begagnade motordelar förhatliga typen som aldrig går sönder. Det är bra för då har vi en komplett tändning i reserv vilket är mycket bra om något felar. felsökningen blir lättare och om det är fel finns reservdelar. Palles företag Prins Dirty Parts kommer att sponsra detta projekt med mera delar men det vet han inte om ännu, jag har inte berättat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar