tisdag 26 januari 2010

Sexoped


Efter mitt rop efter uppmärksamhet vilket kan ses som ganska patetiskt så har det kommit in kommentarer. Den första som kommenterade berättade om sina moppar, Puch var den första han hade men flera följde bl a annat Saxoped. Ni som har läst mitt första inlägg på bloggen kanske noterade att jag tycker att om man frågar vad något kostar ska man vara beredd att köpa det om priset är rätt. Samma marknad som Puchen köptes handlade jag även en Saxoped. Det märkliga var att marknaden redan pågått i flera timmar när jag såg den och försynt frågade pris. Trodde att den skulle minst 1500kr eller mera. Nästan komplett förutom motor, t o m avgassystem fanns. Mycket tidig Crescent Saxoped, ca 1955-56 av schasmodell, främre pakethållaren saknas (om någon har en vill jag köpa). Modellen är mer känd som Stummis eller här i Huddinge som Bruks, detta är förövrigt en Homobruks då den har skruvad bakram. Säljaren ville ha 600 kr för den. Det måste ha varit fler än jag som ville veta pris, varför köpte ingen den, trodde de att det skulle finnas en billigare någon annanstans, eller i bättre skick. Märkligt.

Har monterat en trampmotor med en finsk reedventilcylle, Suzuki K50 kolv hade jag en ny vilket ger ett så kallat 60cc men är väl ungefär 55cc, original 12mm förgasare, ställbart så klart. Funkar fantastiskt bra, toppar ca 50-55 och orkar dra mig uppför de brantaste backarna.

Bogsersnöret är för att dra barnens Snowracer.

Paula som är en duktig kvinna har hjälpt mig med att få dit en besöksräknare och det har varit över 100 stycken på ett dygn, det är jag nöjd med.

2 kommentarer:

  1. Vad säger stjärten??
    Puuuch!!!

    SvaraRadera
  2. Det var inte ett oskuldsfullt läte du får ur din rumpa. Har du hört den om bössorna som bastar och fiser.

    SvaraRadera